Odborné články

Školáky ničí závislost na mobilech. Skočili by i z okna

Ráno nedokázal vstát z postele a ze školy nosil stále horší známky. Když měl pochopit běžný slovní výklad, který nedoprovázel obraz, byl naprosto ztracený. Nepamatoval si z něho téměř nic. Lékař proto rodičům doporučil, aby chlapci omezili přístup k mobilu, internetu a sociálním sítím. Podobnými příznaky se totiž projevuje počínající digitální demence.
Zdroj: https://www.denik.cz/zdravi/skolaky-nici-zavislost-na-mobilech-skocili-by-i-z-okna-20190304.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu&fbclid=IwAR0rkiFrLj0xjHTN4IiX4SQrjoQ8Wp1vZ-IYqFj9s-deOYCtGVt786QBd98

ODKAZ ZDE

Děti, alou ven! Je to dobré pro oči, kosti i proti ADHD

Čas, který děti tráví hraním venku, se za posledních dvacet let dramaticky zkrátil a nahradil ho čas před televizí či počítačem. Podle odborníků to může zanechat neblahé následky na fyzickém, ale i psychickém zdraví dětí. Přečtěte si čtyři hlavní důvody, proč byste měli s dětmi pravidelně vyrážet ven do přírody.

ODKAZ ZDE

Pouto mezi dítětem a rodiči

Pouto mezi dítětem a rodiči vzniká ještě před porodem. Zintenzivňuje se bezprostředně po narození, proto je dobré, když s ním mohou být otec i matka alespoň půl hodiny sami.

ODKAZ ZDE

Předškoláci mají problémy s komunikací i motorikou

Předškoláci dnes dostávají odklad častěji než dříve kvůli špatné výslovnosti nebo i motorice. Jak dítě nejlépe a jednoduše připravit na školu? Povídat si s ním, chodit ven a kreslit.

ODKAZ ZDE

Vymazlete své děti - budou mít v životě dobré vztahy

Michaela Svobodová na stránkách magazínu Ona Dnes píše o nejzásadnejší potřebě člověka - vytvářet citové vazby. Kdy a jak dochází k jejímu narušení, jak vážné to nese důsledky a jak tomuto nebezpečnému stavu předcházet, o tom všem se dočtete v tomto článku.

ODKAZ ZDE

Být doma má svůj důvod

Patří nebo nepatří dvouleté děti do školky? Pokud se tímto dnes hojně diskutovaným tématem chystáme zabývat, je férové začít od dětí samotných, tím spíš, že ony se k problematice vyjádřit nemohou. Proto se pozastavíme u několika významných vývojových procesů:

Období do třetího roku života je klíčové pro vývoj našeho „já“
Psycholožka Lenka Šulová uvádí, že právě v tomto období se podle vývojové psychologie vytváří takzvaný sebeobraz dítěte. Znamená to, že se formuje jeho sebepojetí a identita. Utváří se, zda dítě samo sebe vnímá jako „šikovné“, „milované“, či jako „nešiku“ a toho „nejhoršího“.

Umíte smysluplně trávit čas se svými dětmi?

Článek na webu Doktorka.cz mluví o tom, jak jedinečný a nenahraditelný je čas, který strávíme se svými dětmi.

ODKAZ ZDE

Paní ministryně, dvouleté děti do školky nepatří!

Petice a otevřený dopis paní ministryni Valachové proti zákonu, který umožňuje přijímání dvouletých dětí do mateřských škol. Období do tří let věku je pro dítě klíčovou dobou určující celý jeho život a vztah mezi mámou a dítětem není možné zastoupit žádnou institucí, i kdyby její pracovníci byli ti nejškolenější profesionálové. Petici s dopisem sepsali odborníci na předškolní výchovu dětí PhDr. Marek Herman a Mgr. Jiří Halda, podpořila ji mimo jiné také Pedagogická komora. I Asociace Comeniana se s peticí ve všech bodech ztotožňuje.
ODKAZ ZDE